Nordic dieta: o alimentatie Sanatoasa cu un eco-friendly îndoit

Dacă n-ai auzit de dieta Nordic, s-ar putea imagina o placă de aceste chifteluțe vândute la Ikea. Dar, de fapt, acest stil alimentar se concentrează pe tarif mai sanatos, inclusiv o multime de alimente pe baza de plante care nutritionistii mereu ne încurajează să mănânce. Și în timp ce datele sunt limitate până în prezent, mai multe studii sugerează următoarele Nordic model de alimentatie pot favoriza pierderea în greutate și scăderea tensiunii arteriale.

După cum sugerează și numele, dieta Nordic caracteristici alimente care sunt surse locale sau consumate în mod tradițional în Danemarca, Finlanda, Islanda, Norvegia și Suedia. Dezvoltat în colaborare cu aclamat Copenhaga gourmet restaurant NOMA, dieta pune accentul pe utilizarea de sezon, regionale sănătoase alimente. (Aceasta nu reprezintă neapărat cât mai Scandinavi mânca pe o bază de zi cu zi, cu toate acestea.)

Ce dieta oferă
Dieta Nordic capse includ cerealele integrale, cum ar fi secară, orz și ovăz, fructe de padure si alte fructe; legume (mai ales varză și legume rădăcinoase, cum ar fi cartofi și morcovi); pește gras cum ar fi somon, macrou, hering; și leguminoase (fasole și mazăre).

„Dieta Nordic este o alimentare sanatoase model care împărtășește multe elemente cu dieta Mediteraneană”, spune Dr. Frank Hu, profesor de nutritie de la Harvard T. H. Chan School of Public Health. Dieta Mediteraneană — considerat cel mai bun model de alimentatie pentru prevenirea bolilor de inima — subliniază, de asemenea, alimente pe baza de plante. Ambele diete includ cantități moderate de pește, ouă, și cantități mici de produse lactate, dar limita de alimente procesate, dulciuri și carne roșie.

În timp ce dieta Mediteraneană include ulei de masline, dieta Nordic favoruri ulei de rapiță (de asemenea, cunoscut sub numele de ulei de canola). Ca ulei de măsline, ulei de canola este bogat în sănătoasă monounsatured grăsime. Dar, de asemenea, conține acid alfa-linolenic, o instalație pe bază de omega-3 acizi grași similar cu acizi grași omega-3 se gasesc in peste. Desigur, pește gras — cea mai bogata sursa de alimentare de omega-3s — joacă un rol atât Nordice și Mediteraneene diete (încercați pentru doi la trei portii pe saptamana).

Nordic dieta subliniază, de asemenea, de înaltă calitate, carbohidrati: cereale, biscuiți și produse de panificație realizate cu cereale integrale de orz, ovăz și secară. Americanii ar putea să fie familiarizat cu suedeze Wasa crispbreads, dintre care cele mai multe sunt realizate cu cereale integrale. În Danemarca, un dens, întunecat aluat de pâine numit Rugbrød este popular. Aceste alimente din cereale integrale oferă o multitudine de inima-protejarea substante nutritive, inclusiv fibre, vitamine, minerale și antioxidanți.

Mănâncă o mulțime de fructe de padure este un alt aspect unic al Nordice dieta care poate fi responsabil pentru unele dintre beneficiile sale de sănătate. De cercetare de la Harvard, oamenii de stiinta au legat consumul de cantități abundente de fructe de padure (cum ar fi afine și căpșuni) la mai puțin cresterea in greutate si un risc mai mic de a avea un atac de cord. Fructe de padure sunt surse excelente de produse chimice de plante cunoscut sub numele de antociani, care pare a reduce tensiunii arteriale și de a face vasele de sange mai flexibile.

Bonus: este ușor pentru mediu, prea
Nordic dieta oferă un bonus: este ecologic. Pentru un singur lucru, dietele pe baza de plante utilizează mai puține resurse naturale (cum ar fi apa și combustibilii fosili) și de a crea mai puțină poluare decât carne grele diete. În plus, consumul de alimente produse local, de asemenea, reduce consumul de energie și deșeuri alimentare, spune Dr. Hu. Și în timp ce dieta Nordic are sens pentru cei care trăiesc în Europa de Nord, oamenii de pretutindeni pot aplica aceleași principii de dieta lor, indiferent unde trăiesc.

În timp ce dieta Nordic nu este dovedit pentru a preveni bolile de inima în aceeași măsură ca și dieta Mediteraneană, este în mod clar un pas mai sus dieta medie Americana, care are prea multă mâncare procesată și carne pentru a fi considerat bun pentru inima. „Oamenii care într-adevăr place fructe de padure, pâine de secară, și ulei de canola ar trebui să mergeți mai departe și bucurați-vă de un stil Nordic dieta, mai degrabă decât de așteptare de 10 ani pentru a obține mai multe probe”, spune Dr. Hu.